دامنه نوسان بورس محدود شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶۰ لیتر سهمیه بنزین خردادماه امشب واریز می‌شود وجود ۵۶۰ هزار واحد خالی در کشور آخرین تحولات بازار پس از وقوع حادثه هوایی یارانه معیشتی، امشب قابل برداشت است (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سال گذشته ۴۲۸۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان پرداخت شد یارانه نقدی اردیبهشت ۱۴۰۳ کی واریز می‌شود + جزئیات فعال کارگری: کارفرمایان برای تبدیل وضعیت شغلی کارگران همکاری کنند واکنش شخصیت‌های اقتصادی به شهادت رییس‌جمهور مصرف گاز در ایران ۶ برابر متوسط جهانی وضعیت پرشدگی سد‌های خراسان‌رضوی و کشور + جدول (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اونس جهانی رکورد زد بورس تعطیل شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۰ واحد منزل مسکونی رایگان به مدت ۳ ماه در اختیار خانواده‌های سیل زده سپاه ۶۹ مشهد پیشرفت برقی‌سازی خط راه‌آهن مشهد-تهران صفر است | ۱۰۰ واگن مسافربری نو وارد شبکه حمل‌ونقل ریلی می‌شود نرخ میوه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول رئیس دایره بیمه کشاورزی خراسان‌رضوی: پرداخت غرامت به کشاورزان استان به‌سرعت انجام می‌شود بورس ۶۲ هزار واحد ریخت! | ۹۴ درصد نماد‌ها منفی شدند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مبلغ اجاره آپارتمان در منطقه راهنمایی مشهد سر به فلک کشید (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت فعالیت بازار طلای مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب در سکه همچنان وجود دارد
سرخط خبرها

آیا آب در مشهد جیره بندی می‌شود؟ | ۹۷ درصد حوزه دشت مشهد دچار خشکسالی است

  • کد خبر: ۱۶۳۳۹۲
  • ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
  • ۱
آیا آب در مشهد جیره بندی می‌شود؟ | ۹۷ درصد حوزه دشت مشهد دچار خشکسالی است
مدیر شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: اکنون با بحران شدید کم‌بارشی مواجه هستیم، به‌طوری‌که بیش از ۹۷‌درصد حوزه دشت مشهد دچار خشکسالی است.

حسین اسماعیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز، با اشاره به بحران کم‌آبی در مشهد در تابستان پیش‌رو گفت: متأسفانه ۵۰ روز از فصل بهار سپری شد و با گذشت ۷ ماه از سال آبی (مهر تا شهریور ماه) ما با بحران شدید کم‌بارشی مواجه می‌شویم، به‌طوری‌که بیش از ۹۷‌درصد حوزه دشت مشهد دچار خشکسالی است و به‌نوعی در وضعیت خشکسالی بسیار شدید قرار داریم.

مدیر شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: کم‌بارشی علاوه بر اینکه افت سفره‌های زیر‌زمینی را به‌دنبال دارد، اثر مستقیم‌تر آن ‌روی ذخایر سد‌هاست. تا بارندگی مناسبی‌ نشود و رودخانه آبی جاری نشود، آبی در پشت مخزن سد وجود ندارد.

وی افزود: بارندگی اخیر ‌در ایجاد روانابی که منجر به ذخیر در سد‌ها شود، بسیار اندک بود. متأسفانه همچنان وضعیت سدهایمان‌ خوبی نیست و به طور متوسط ۱۳‌درصد ذخیره آب دارند که عدد خوبی نیست.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص کم‌بارشی و خشکسالی که امسال در پیش داریم، صرفه‌جویی آب از همین لحظه باید صورت بگیرد و حتی مصرفمان را به نصف باید کاهش دهیم تا تابستان ۱۴۰۲ را بدون جیره‌بندی و محدودیت سپری کنیم.

اسماعیلیان با اشاره به اینکه سال گذشته مردم نشان دادند می‌توان‌ با صرفه‌جویی بحران آب را پشت‌سر گذاشت، تأکید کرد: با وجود اینکه سال گذشته‌ ورود زائر‌ به مشهد را داشتیم و رشد آب شرب افزایش پیدا کرد، صرفه‌جویی در بخش خانگی کمک کرد و در مجموع حدود ۷‌درصد شاهد کاهش مصرف آب در سال گذشته بودیم.

وی اذعان کرد: مسلما بحث جیره‌بندی یک نسخه مطلوب برای رفع مشکل نیست. با توجه به اینکه آب قابلیت ذخیره دارد، در شرایط جیره‌بندی حتی ممکن است مصرف را هم افزایش دهد؛ بنابراین جیره‌بندی یک خط قرمز است که هم ما به‌عنوان متولی دستگاهی و هم مردم باید تلاش کنیم به این نقطه نرسیم‌ و شرایط خاص تابستان امسال را پشت‌سر بگذاریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Aziz Arianfar
Germany
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
0
0
من بارها گفته ام که تنها راه نجات ایران از خشکسالی کشیدن چند کانال از دریای عمان، خلیج فارس و دریای مازندران به اعماق خاک ایران است. این کار را می توان به چین و هند واگذار شد و در ازای نفت احداث کرد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->